December 6, 11, 13, 16, 18, 23, 27, 2015, January 1, 3, 5, 7, 9, 2016)
Il viaggio a Reims, dramma giocoso in one act
Music by Gioachino Rossini
Libretto by Luigi Balocchi, based in part on Corinne, ou L'Italie by Mme de Staël
Performances of (and at) Opernhaus Zürich, Zurich, Switzerland
New production of Opernhaus Zürich
Conductor: Daniele Rustioni
Corinna: Rosa Feola
La Marchesa Melibea: Anna Goryachova
La Contessa di Folleville: Julie Fuchs / Rebeca Olvera (Jan. 3)
Madama Cortese: Serena Farnocchia
Il Cavaliere Belfiore: Edgardo Rocha
Il Conte di Libenskof: Javier Camarena / Francisco Brito (Jan. 1) / Sunnyboy Dladla (Jan. 3)
Lord Sidney: Nahuel Di Pierro
Don Profondo: Scott Conner
Il Barone di Trombonok: Yuriy Tsiple
Don Alvaro: Pavol Kuban
Don Prudenzio: Roberto Lorenzi
Don Luigino: Spencer Lang
Maddalena: Liliana Nikiteanu
Modestina: Rebeca Olvera / Estelle Poscio (Jan. 3)
Delia: Estelle Poscio
Zefirino: Iain Milne
Antonio: Ildo Song
Gelsomino: Christopher William Hux
Günter Bröhl: Marc Bodnar
Carlo Enzio Scrittore: Raphael Clamer
Madama Diedenhofer: Altea Garrido
Signora Gemello-Fraterno: Evelyn Angela Gugolz
Signora Gemello-Identico: Ilona Kannewurf
Barone Tensione del Collo: Sebastian Zuber
Philharmonia Zürich
Chor der Oper Zürich
Chorus Master: Ernst Raffelsberger
Harp: Julie Palloc
Solo Flute: Maurice Heugen / Maria Goldschmidt (Dec. 11, 23, 13, Jan. 5, 7, 9)
Hammerklavier: Enrico Maria Cacciari
Production: Christoph Marthaler
Set and Costume Designer: Anna Viebrock
Assistant Director: Joachim Rathke
Lighting Designer: Martin Gebhardt
Choreographer: Altea Garrido
Dramaturgie: Malte Ubenauf, Kathrin Brunner
Photos (link to Rosa's Facebook page)
Reviews:
"Erquickend die Sopranistin Rosa Feola, die als «römische Improvisationskünstlerin» Corinna zwischen Leidenschaft und Pose balanciert"
Tobias Gerber, "Neue Zürcher Zeitung"
"Aber plötzlich, nach der harfenbegleiteten Arie der Dichterin Corinna, ein extempore von zeitloser Schönheit und raumgreifender Präsenz – herausragend gesungen von Rosa Feola – erstehen zu den seltsam altmodischen, madrigalesken Klängen [...]"
Reinmar Wagner, "Musik und Theater"
"Rosa Feola (Corinna) begeisterte mit lyrischem Sopran in ihren mit Harfe begleiteten Arien"
John H. Mueller, "Online Merker"
"Rosa Feolas (Corinna) Harfenarien von wunderbarem, himmlischem Klang"
Kaspar Sannemann, "Oper Aktuell"
"Rosa Feola, as Corinna, the improvisatory poetess, provided a textbook example of Rossinian singing, incorporating elaborate ornamentation into a flowing, musical line."
Martin Wheeler, "Opera News"
"Corinna (the stunning Rosa Feola) [...] a voice that was all cream"
Sarah Batschelet, "Bachtrack"
"On retiendra notamment la Corinna intense et passionnée de Rosa Feola, à la voix diaphane."
Claudio Poloni, "ConcertoNet"
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