Cherubini: "Médée", Salzburg Festival 2019

role debut
July 30, August 4, 7, 10, 16, 19, 2019

Médée, opéra-comique in three acts
Music by Luigi Cherubini
Libretto by François-Benoît Hoffman after the tragedies Medea by Euripides and Médée by Pierre Corneille

Performances of Salzburger Festspiele at Grosses Festspielhaus, Salzbueg, Austria

Co-production of Salzburger Festspiele and Teatr Wielki — Opera Narodowa / Polish National Opera, Warsaw

Conductor: Thomas Hengelbrock

Médée: Elena Stikhina
Jason: Pavel Černoch
Créon: Vitalij Kowaljow
Dircé: Rosa Feola
Néris: Alisa Kolosova
Première Femme de Dircé: Tamara Bounazou
Deuxième Femme de Dircé: Marie-Andrée Bouchard-Lesieur
Voice mails Médée: Amira Casar

Wiener Philharmoniker
Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor
Chorus Master: Ernst Raffelsberger

Director: Simon Stone
Set Designer: Bob Cousins
Costume Designer: Mel Page
Lighting Designer: Nick Schlieper
Soudn Designer: Stefan Gregory
Dramaturgie: Christian Arseni

The opening performance on July 30 was recorded and broadcast on Ö1.

Photos (link to Rosa's Facebook page)

Reviews:

“Ein Farbtupfer in der düsteren Geschichte war die Dircé von Rosa Feola, die mit klaren und frischen Koloraturen sowie schönem Legato punkten konnte.”
Isabella Steppan, "Bachtrack"

“Rosa Feola (Dircé) hat einen schönen Sopran mit guter Höhe.”
Gert Korentschnig, "Kurier"

“Médées junge Rivalin, die ohnehin von Anfang an kein gutes Gefühl bei der ganzen Sache hat, verkörpert mit Lebendigkeit und sängerischer Strahlkraft die italienische Sopranistin Rosa Feola.”
Heidemarie Klabacher, "DrehPunktKultur"

“[…] und Rosa Feola als Dircé haben feurige Sopranstimmen, leicht und reaktionsschnell, durchaus kraftvoll.”
Jan Brachmann, "Frankfurter Allgemeine Zeitung"

“Seiner neuen Flamme Dircé gibt Rosa Feola von Anfang an Ruhe und Angst”
Reinhard J. Brembeck, "Süddeutsche Zeitung"

“Rosa Feola (Dircé) behauptet sich als lyrischere Version der Titelheldin.”
Markus Thiel, "Münchner Merkur"

“Rosa Feola ist eine lyrische Dircé”
Judith Belfkih, "Wiener Zeitung"

“Dircé (überzeugend klar: Rosa Feola)”
Joachim Mischke, "Hamburger Abendblatt"

“[…] Dircé, meisterhaft gesungen und gespielt von Rosa Feola […]”
Angelika Weber, "Tabula Rasa Magazin"

“Rosa Feola als ihre Gegenspielerin Dircé war mit ihrem hellen, höhensicheren Sopran die sängerische ‚Lichtgestalt‘ und als solche mit spürbarem Engagement bei der Sache.”
Oswald Panagl, "Online Merker"

“Rosa Feola ist eine frische jugendliche Dirce, die ihre Ängste und Zweifel ausdrückt.”
Thomas Aurin, "Opera Online"

“Rosa Feola eine noble Dircé”
"Kronen Zeitung"

“Rosa Feola als dessen Tochter Dircé mit strahlendem Sopran.”
"Donaukurier"

“Rosa Feola is perfect as the clueless Dircé”
Shirley Apthorp, "Financial Times"

“Italian soprano Rosa Feola sang Dircé’s complex air with assurance, her apparent vocal prowess barely tapped.”
Michael Milenski, "Opera Today"

“Dircé, in Stone’s world just another ‘real woman’, albeit less spirited, was fortunate to encounter such fine singing from Rosa Feola, who did whatever she could in these most trying circumstances.”
Mark Berry, "Seen and Heard International"

“Dircé was sung by young Italian soprano Rosa Feola, who was accurate and proficient and a talented actress.”
Philip Eisenbeiss, "Interlude"

“Dircé, was competently sung by Italian soprano Rosa Feola.”
Irving Spitz, "The Jerusalem Post"

“Molto più riuscite, almeno sul piano musicale, le prove dell’intensa Rosa Feola come Dircé […]”
Stefano Nardelli, "Il giornale della musica"

“Dircé è il giovane soprano italiano Rosa Feola, una cantante dalla voce delicata e piena di sfumature.”
Silvia Luraghi, "Connessi all'Opera"

“Ottime anche le interpretazioni vocali […] del soprano Rosa Feola in quelli dell’amante Dircé […]”
Thomas Gobbetti, "Le Salon Musical"

“Dircé est interprétée par Rosa Feola qui est absolument remarquable avec sa voix puissante […]”
Paul Fourier, "Toute La Culture"

“Rosa Feola donne charme et émotion à Dircé […]”
Erna Metdepenninghen, "Crescendo Magazine"

“La gran sorpresa del reparto fue no obstante la desenvuelta Dircé de Rosa Feola, quien cantó el papel con apabullante naturalidad, verdaderamente cómoda y segura con su parte vocal y a todas luces convincente en el plano escénico. Sin duda una voz a seguir de cerca.”
Alejandro Martínez, "Platea Magazine"

“Molt bé Dircé (Rosa Feola)”
Jaume Radigales, "Ara"

“Rosa Feola gaf charme en emotie aan Dircé […]”
Erna Metdepenninghen, "Klassiek Centraal"

No comments:

Post a Comment